تقلید از همسالان

سلام دوستان

ما دو مدل نور چشمی داریم:

برخی از بچه‌ها در موقعیت‌های مختلف، توانایی‌های خودشان را می‌شناسند و لذا در مواقع ضرورت می‌توانند از آن توانایی‌ها استفاده کنند، نسبت به استعدادهای خودشان بینش کامل دارند و زمانی که احتمال می‌دهند در موقعیتی خاص ممکن است به خوبی از عهده کار بر نیایند، در آن کار ورود نمی‌کنند تا اعتماد به نفسشان خدشه‌دار نشود.

اما گروه دیگری از نور چشمی‌ها بدون اینکه توانمندی‌های خودشان را شناخته باشند صرفاً به جهت رقابت با دیگران دست به انتخاب‌هایی می‌زنند که در نهایت موجب شکست، ناامیدی، اضطراب و از بین رفتن اعتماد به نفسشان می‌شود. این کودکان صرفاً به خاطر اینکه این کار در نظر دیگران کاری بسیار جذاب بوده یا دوستانشان در این کار بسیار حرفه‌ای و خبره بودند، دست به انتخاب هایی ناآگاهانه می زنند.

متاسفانه گاهی ما والدین هستیم که فرزندانمان را به سمت انتخاب‌هایی سوق می‌دهیم که در گنجینه استعدادها و ترجیحات شخصیتی آنان نیست و اصرار داریم که اگر بقیه توانستند تو هم می‌توانی و علت شکست تو به این خاطر است که تمرین کافی انجام ندادی یا پیگیری نکردی!!

دوستان نکته بسیار مهم این است که بدانیم خزانه ژنتیکی ترجیحات انسان‌ها منحصر به فرد خودشان است و همانطور که یک کودک باید بتواند حد و مرز توانایی‌های خودش را شناسایی کند ، ما والدین نیز باید این اولویت‌های شخصیتی را بسیار زودتر از خود آنها شناسایی کرده باشیم بنابراین شناخت تیپ شخصیتی بچه‌ها یک اولویت و ضرورت است و نه یک پیشنهاد.

دوستان در دورهٔ والدگری شخصیت مدار دقیقاً همین هدف دنبال می‌شود؛ یعنی با استفاده از آزمون‌های معتبر روان‌سنجی کد شخصیتی مادر و کد شخصیتی کودک را به دست می‌آوریم و نحوهٔ ارتباط والد و کودک را بر اساس این دو کد شخصیتی آماده و به والدین آموزش می‌دهیم؛ لذا محتوای آموزشی برای هر خانواده منحصربه‌فرد خواهد بود.

خوشبختانه نظرسنجی‌ها نشان داده که اکثر والدینی که این دوره را گذرانده‌اند ابراز رضایت کرده‌اند و لذا این دوره برای تمام خانواده‌ها اعم از خانواده‌هایی که با فرزندشان مشکل‌دارند و یا مشکلی ندارند؛ ولی علاقه‌مند هستند که یک فرزندپروری اصولی را تجربه کنند، مفید و مؤثر خواهد بود.

محتوایی که مطالعه کردید کاملاً تخصصی و منحصر به این سایت می‌باشد و از هیچ منبع دیگری کپی نشده است.

برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ دوره‌های والدگری شخصیت مدار از طریق پیام‌رسان‌ها با ما در ارتباط باشید

09352524603

09912012370

دکتر مریم عیسی زاده

متخصص شخصیت شناسی کودکان و نوجوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تقلید از همسالان

سلام دوستان ما دو مدل نور چشمی داریم: برخی از بچه‌ها در موقعیت‌های مختلف، توانایی‌های خودشان را می‌شناسند و لذا در مواقع ضرورت می‌توانند از

ادامه مطلب »
روان شناسی کودک و نوجوان

چقدر من تغییر کردم

…مقایسه مادرهای قدیم و مادرهای جدید، یکی از سخت ترین سرزنش هایی است که احتمالا تجربه اش کرده اید. اینکه مادرهای این دوروزمونه، نازک نارنجی

ادامه مطلب »

باشگاه والدگری

برگزاری کارگاه باشگاه والدگری ( تاکتیک ها، تکنیک ها و خطاها در امر تربیت کودکان) کارگاه حضوری و آنلاین این کارگاه در 6 جلسه  یک

ادامه مطلب »